Basit Paint Uygulaması

Scratch programını kullanarak basit düzeyde bir paint uygulaması için eklememiz gereken kuklalar şu şekildedir:

  • “Yeni kukla çiz” seçeneğini kullanarak sarı, kırmızı, mavi ve yeşil renkli 4 farklı kukla çiziyoruz. Bu kısımda kukla eklemek yerine sahneye 4 farklı renk kutusu da çizebilirsiniz.
  • Kuklayı kütüphaneden seç seçeneğini kullanarak kalem kuklasını sahneye ekliyoruz.

Yazılacak komutlar:

  • Renk kuklalarına herhangi bir komut eklenmeyecektir.
  • Kalem kuklasına eklenecek komutlar:

Komutların açıklaması:

  • Tıklanınca: Yeşil bayrağa tıklandığı zaman altında sıralanmış olan komutları çalıştırır.
  • Temizle: Ekranda kalemle çizilmiş alanlar varsa temizleme işlemi yapar.
  • Sürekli Tekrarla: İçinde yer alan komutların sürekli olarak kontrol edilmesini sağlar.
  • Fare okuna git: Fare ile kuklayı hareket ettirmeyi sağlar.
  • Eğer ise değilse: Fare tuşuna basılı olup olmadığını kontrol eder. Tıklandığında kalemi bastırır. Tıklanmadığı durumda da kalemi kaldırır.
  • Eğer <Kukla 1 a değdi (mi?)> ise:  Kalem rengini sarı yapar.
  • Eğer <Kukla 2 a değdi (mi?)> ise:  Kalem rengini kırmızı yapar.
  • Eğer <Kukla 2 a değdi (mi?)> ise:  Kalem rengini mavi yapar.
  • Eğer <Kukla 2 a değdi (mi?)> ise:  Kalem rengini yeşil yapar.

Programlamada bir uygulamayı yapmanın tek bir yolu yoktur. Yani bu uygulamanın aynısını tamamen farklı komutlar kullanarak da oluşturabilirsiniz.

Uygulama dosyası için yorum bırakmayı unutmayın!

Görüntülenme Sayısı: 601

Bir Cevap Yazın

Önceki yazıyı okuyun:
Kalemle Sihirli Şekiller

Scratch programındaki kalem uygulamasını kullanarak yapmış olduğumuz şekilleri ve nasıl...

Kapat