Scratch ile Kılık Değiştirme

Scratch programında her bir karakterin kendine ait kılıkları vardır. Örneğin varsayılan olarak gelen kedi kuklasına ait kılıklar aşağıdaki şekildedir.

Kedi karakterimizin bu kılıklar arasında sürekli geçiş yapmasını sağlayarak yürüme görünümü kazandırabiliriz.

Bunun için yazılması gereken komutlar şu şekilde olmalıdır:

Komutların Açıklaması:

  • Tıklanınca: Yeşil bayrağa tıklandığında komutları çalıştırır.
  • Sürekli tekrarla: Bir sonraki kılığa geçme işlemini sürekli tekrarlamak için kullanılır. Eğer sürekli tekrarla komutunu kullanmasaydık sadece bir kere bir sonraki kılığa geçiş yaparak diziyi bitirecekti.
  • Sonraki kılık: Kediye yürüyor görünümü kazandırmak için bir sonraki kılığa geçme işlemini gerçekleştirir.
  • 0.3 saniye bekle: Kılık değiştirme işlemini çok hızlı bir şekilde yapmaması için belli bir süre bekletme işlemi yapar.

Kedinin kılık değiştirmesini sağladıktan sonra aynı anda da yürüme işlemini gerçekleştirmesini sağlamak için şu komutları kullanın:

Komutların Açıklaması:

  • 5 adım git: Her bir kılık değiştirmede kedinin ileri doğru gitmesini sağlar.
  • Kenara geldiysen sek: Kedi sahnenin kenarına geldiğinde geri dönmesini sağlar.
  • Kuklanın şekli sağa-sola dönebilsin: Kedi sahnenin kenarından dönerken kediyi sağa veya sola doğru döndürür. Bu komutu kullanmamış olsaydık kedimiz sahne kenarına çarptığında geriye ters bir şekilde dönerdi.

Kılık değiştirmek için kullanılan komutları diğer kuklalar için de deneyebilirsiniz.

Uygulama dosyası için yorum bırakmayı unutmayın!

Görüntülenme Sayısı: 493

Scratch ile Kılık Değiştirme” için 7 yorum

    • 8 Şubat 2017 tarihinde, saat 07:21
      Permalink

      Teşekkür ederiz.

      Yanıtla
  • 8 Şubat 2017 tarihinde, saat 06:06
    Permalink

    Çok güzel olmuş tebrikler.

    Yanıtla
    • 1 Mayıs 2017 tarihinde, saat 16:02
      Permalink

      Teşekkür ederiz. Beğenmenize sevindik 🙂

      Yanıtla
    • 20 Şubat 2018 tarihinde, saat 11:54
      Permalink

      Önceki kılık seçeneği yok. Kılıklar sekmesinden kılıkların yerlerini sürükle bırak yöntemi ile değiştirebilirsiniz. Böylelikle önceki kılık sonraki kılık olmuş olur 🙂 İyi çalışmalar.

      Yanıtla

Bir Cevap Yazın

Önceki yazıyı okuyun:
Basit Paint Uygulaması

Scratch programını kullanarak basit düzeyde bir paint uygulaması için eklememiz...

Kapat