Scratch ile Uçan Kedi Uygulaması

 Scratch programındaki uçan kedi kuklasını kullanarak bir uygulama yapacağız. Kediye herhangi bir komut uylamasak bile kedimiz uçuyormuş gibi görünecek.

!!! Önceden uyaralım bu uygulamayı yapabilmeniz için scratch programının arayüzünü tanımış olmanız gerekmektedir. 

Eklenmesi Gerek Kuklalar:

  • Cat1 Flying(Uçan Kedi), Buildings, Clouds kuklalarını sahnemize ekliyoruz.

​Eklenecek Komutlar: 

  • Cat1 Flying(uçan kedi) kuklasına eklenecek komutlar şu şekilde olmalıdır:

Komutların Açıklaması:

  • Tıklanınca: Yeşil bayrağa tıklandığında altındaki komutların çalışmasını sağlar.
  • Üste Çık: Kuklaları eklediğinizde görüceksiniz ki binalar ve bulut uçan kedimizin önünde kalacak. Bu komutu eklediğimiz zaman uçan kedimizi öne almış oluyoruz.
  • "Uçma zamanı!" de 2 saniye: 2 saniye boyunca "Uçma zamanı" yazılı konuşma balonu gösterir.
  • "Yukarı ok" tuşu basılınca: Yukarı ok tuşuna basılınca altındaki komutları çalıştırır.
  • y'yi 10 arttır: Yukarı ok tuşuna basılınca y koordinatını 10 arttırır yani yukarı doğru hareket etmesini sağlar.
  • "Aşağı ok" tuşu basılınca: Aşağı ok tuşuna basılınca altındaki komutları çalıştırır.
  • y'yi -10 arttır: Yukarı ok tuşuna basılınca y koordinatını -10 arttırır yani aşağıdoğru hareket etmesini sağlar.
  • Building kuklasına eklenecek komutlar şu şekilde olmalıdır:

Komutların Açıklaması:

  • Tıklanınca: Yeşil bayrağa tıklandığında altındaki komutların çalışmasını sağlar.
  • Sürekli tekrarla: İçindeki komutların sürekli olarak çalışmasını sağlar.
  • x, 250 olsun: Komutların çalışması bittiğinde tekrardan başa dönmesi için x koordinatını 250 vermemiz gerekiyor.
  • Sonraki kılık: Ekrandan her seferinde farklı bir bina geçmesi için "sonraki kılık" komutu kullanılmalıdır. Böylelikle sürekli başka yerlerden geçiyormuş izlenimi verecektir.
  • 100 defa tekrarla: x'i -5 arttırma işlemini 100 defa yabacaktır. Böylelikle binanı sol tarafa doğru sürüklenmesi sağlanacak ve işlem bittiğinde de x=250 koordinatına geri dönerek aynı işlemleri bir kez daha tekrarlayacak.
  • x's -5 arttır: X koordinatını -5 arttırır yani sola doğru gitmesini sağlar.
  • Clouds kuklasına eklenecek komutlar şu şekilde olmalıdır:

Komutların Açıklaması:

  • Building kuklası ile clouds kuklasına eklenecek komutlar aynıdır. Fakat burada x koordinatını -5 yerine -10 arttırıyoruz. Bunun sebebi bina ile bulutun her seferinde aynı hizaya gelmesini önlemek.

Uygulama dosyası için yorum bırakmayı unutmayın!

Görüntülenme Sayısı: 733

Scratch ile Uçan Kedi Uygulaması” için 4 yorum

  • 18 Şubat 2017 tarihinde, saat 20:01
    Permalink

    Bu uygulama örneği gayet şirin ve derslerimde kullanmak üzere not aldım bile. 🙂 Eğitim ve teknoloji günlüğünüzü sık takip etmeye başladım. Özellikle bir bilgisayar öğretmeni olarak böyle kaynaklara ihtiyacımız var. Artık kodlama her yerde fakat özgün ve basite indirgenmiş kaynaklar bulmak sıkıntılı bir durum malesef. Sitenize denk gelip inceledim ve çok hoşuma gitti. Kodlama ve teknoloji konusunda güzel bir kaynak teşkil ediyor. Öğrencilerimi yönlendirebileceğim bir site olmuş. Bu nedenle sizleri tebrik ediyorum ve paylaşımlarınızın devamını bekliyorum.

    Yanıtla
    • 19 Şubat 2017 tarihinde, saat 07:51
      Permalink

      Kodlama konusu gerçekten önem teşkil ediyor. Sizin gibi gayretli öğretmenlerimiz sayesinde umarım ülkemizde de daha önemli hale gelir. Kaynak olarak kullanmanız bizi çok mutlu etti. Daha fazla içerik için takipte kalın. 

      Yanıtla
  • 15 Mart 2018 tarihinde, saat 14:10
    Permalink

    çok güzel emeğinize sağlık

    Yanıtla
    • 22 Mart 2018 tarihinde, saat 08:37
      Permalink

      Teşekkür ederiz 🙂

      Yanıtla

Bir Cevap Yazın

Önceki yazıyı okuyun:
Filminiz için doğru alt yazıyı bulun!

Filmleri orijinal dilde izlemeyi sevenler altyazı ararken epey zaman kaybedebiliyor....

Kapat