Scratch ile Noktaları Yakala

Scratch ile geliştireceğimiz bu projede renkli noktaları denetleyicinin doğru kısmı ile eşleştirmemiz gereken bir oyun tasarlayacağız. Projede 3 farklı renkteki noktaların sahnenin dört köşesinden rastgele çıkmasını sağlamamız gerekiyor. Bunun için daha önce hesap makinesi uygulamasında da kullandığımız liste oluşturacağız. Aynı zamanda daha önce kullanmadığımız "kendi ikizini yarat", "ikiz olarak başladığımda" ve "bu ikizi sil" gibi komutları da bu projede kullanacağız. Projeyi oluşturmak için aşağıdaki adımları takip edin.

Eklenecek Kuklalar ve Komutlar:

  • Aşağıdaki gibi bir kukla çizimi gerçekleştirin. Bu kuklayı "sağ ok" ve "sol ok" tuşlarıyla kontrol ederek dönmesini sağlayacağız.
  • Çizdiğimiz kuklaya ekleyeceğimiz komutlar şu şekilde olmalıdır:

  • Nokta kuklasına geçmeden önce eklememiz gereken değişkenler şu şekilde olmalıdır:

  • Burada bulunan skor değişkeni doğru eşleştirmede 1 arttırmak için can değişkeni ise yanlış eşleştirmede 1 azaltmak için kullanılacak. Bu sebeple başlangıçta skor değişkeninin 0, can değişkenin ise 3 olmasını sağladık. "adım" değişkeni oyun ilerledikçe noktaların yavaş yavaş hızlanması için kullanılmaktadır. "süre" değişkeni ise oyun ilerledikçe noktaların daha az beklemesini sağlamak için kullanılmaktadır. ​Değişkenleri ekledikten sonra sahne bölümüne tıklayarak aşağıdaki komutları ekliyoruz.

  • Değişken ekleme işleminin ardından "xy" adında bir liste ekleyerek içerisine "180" ve "-180" sayılarını ekliyoruz. Bu sayıları noktaların rastgele köşelerden çıkmasını sağlamak için kullanacağız. Bu sayıları listeye eklemek için aşağıdaki komutu kullanabilirsiniz. ​
  • Değişken ve liste işlemlerinin ardından artık nokta kuklasını ekleyebiliriz. "Yeni bir kukla çiz" seçeneğini kullanarak aşağıdaki gibi bir kukla oluşturalım.

  • Nokta kuklasına ekleyeceğimiz komutlar aşağıdaki gibi olmalıdır:

  • Komutları ekledikten sonra nokta kuklasına sağ tıklayarak "kopyasını çıkart" seçeneğine tıklayın ve yeni eklenen kuklanın rengini mavi yapın. Mavi nokta kuklasındaki "eğer …rengine değdi mi?" ise komutundaki  kırmızı rengini maviye dönüştürün. Son olarak "Tıklanınca-gizlen" komutunun altında bulunan "1 saniye bekle" yerine "3 saniye bekle" yazın. Bu sayede kuklaların farklı zamanlarda hareket etmesini sağlamış olursunuz. Aynı işlemleri "sarı nokta" kuklası için de uygulayabilirsiniz.

Projenin Vidyosu:


Komutlar ile ilgili sorularınız için yorum bırakmayı unutmayın! Uygulama dosyaları için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Görüntülenme Sayısı: 2814

Scratch ile Noktaları Yakala” için 5 yorum

  • 13 Mart 2017 tarihinde, saat 18:55
    Permalink

    Hocam paylaşımınızdan ötürü öncelikle teşekkürler. Projenin son ahlinin videosunu da paylaşsanız daha ilgi çeker diye düşünüyorum 🙂

    Yanıtla
    • 13 Mart 2017 tarihinde, saat 20:33
      Permalink

      Takibiniz ve yorumunuz için biz teşekkür ederiz.☺ Güzel bir öneri. Tavsiyenizi dikkate alıp 5 ‘er saniyelik video ekleyeceğiz

      Yanıtla
      • 16 Mart 2017 tarihinde, saat 20:37
        Permalink

        Merhaba TeknoYolcu Bey, Cevap yazdığınız için teşekkürler. Takipteyim. 🙂

        Yanıtla
  • 28 Mart 2017 tarihinde, saat 20:32
    Permalink

    bunu matematik dersi için geliştirebiliniz uygulama dosyaları gönderebilirmisini

    Yanıtla
  • 30 Mart 2017 tarihinde, saat 21:19
    Permalink

    çok teşekkür ederim hocam, uygulama dosyasını yollayabilir misiniz?

    Yanıtla

Bir Cevap Yazın

Önceki yazıyı okuyun:
Scratch ile Çarpım Tablosu Oyunu

Bu oyunumuzda eklemiş olduğumuz Giga kuklası bize rastgele 10 adet...

Kapat