Small Basic Ders 3: Eğlenceli Şekiller

Eğlenceli şekiller dersimizde Small Basic 1 ve 2. dersimizde öğrendiğimiz komutları kullanarak yapabileceğimiz örnekler göstereceğiz. Programlamayı daha eğlenceli hale getiren bu uygulamalar koşul, döngü ve grafik komutlarını kullanarak rahatlıkla yapılabilir.

1. İç İçe Dörtgen Çizimi

İç içe dörtgen çizimi için daha önce öğrenmiş olduğumuz dörtgen çizimi ve döngü komutlarını kullanacağız. Burada yapmamız gereken döngü içerisinde boyutlarını belli bir sayıya kadar arttırarak veya azaltarak dörtgen çizilmesini sağlamak olmalıdır.

TeknoYolcu-SmallBasicİçİçe1

  • BackgroundColor komutu ile arka plan rengi PenColor komutu ile kalem rengi belirlenmiştir. Width değeri pencere genişliği, height değeri ise pencere yüksekliğini ifade etmektedir.

  • For döngüsü i değişkeni 1 den başlayarak 100’e kadar beşer beşer artarak değer almaktadır. Bu değişkeni DrawRectangle komutu içerisinde kullanarak her seferinde bir öncekine orantılı bir konum ve boyutta bir dörtgen çizmesini sağlamış olduk.

  • DrawRectangle ( x konumu, y konumu, genişlik, yükseklik):

    • X konumu: 100-i olarak belirlenmiş olan x konumu döngünün 1.turunda 100-1=99 konumunda 2.turunda ise 100-6=94 konumunda olacaktır. Bu döngü i=100 oluncaya kadar devam edecektir. En son turda ise x konumu 100-100=0 değerini alacak yani pencerenin tam orta noktasında konumlanacaktır.

    • Y konumu: x konumu ile aynı değerlere sahiptir.

    • Genişlik: ix2 olarak belirlenmiş olan genişlik döngünün 1.turunda 2 değerini 2.turunda 12 değerini alacaktır. Bu döngü i=100 oluncaya kadar artmaya devam edecektir. En son turda ise genişlik 100×2=200 olacak ve en dışta bulunan dörtgen çizilecektir.

    • Yükseklik: Genişlik değeri ile aynı değerlere sahiptir.

2.İç İçe Çember Çizimi

TeknoYolcu-SmallBasicİçİçe2

  • İç içe çember çizimi komutlarının iç içe dörtgen komutlarından tek farkı “DrawRectangle” yerine “DrawEllipse” komutu kullanılmasıdır.

3. Rastgele Şekiller
Bu örneğimizde grafik ekranında rastgele renklerde ve rastgele konumlarda küçük daireler oluşmasını sağlayacağız. Rastgele fırça rengi belirlemek için “GetRandomColor”, rastgele konum için Math.GetRandomNumber komutlarının kullanılması gerekmektedir.TeknoYolcu-SmallBasicRastgeleKomut

  • Yukarıdaki komutlarda BrushColor değeri “GetRandomColor” olarak belirlenerek rastgele bir renk seçilmesi sağlanmıştır.

  • X ve y değişkenleri “FillEllipse” komutu içerisinde x ve y konumu değerine atanmıştır. Ayrıca x ve y değişkenlerinin Math.GetRandomNumber komutu ile her bir döngü turunda farklı bir değer  alması sağlanmıştır.

TeknoYolcu-SmallBasicRastgele

Görüntülenme Sayısı: 30

Bir Cevap Yazın

Önceki yazıyı okuyun:
TeknoYolcu-8x8Matrix
Arduino Ders 10: 8×8 LED Matrix Kullanımı

8x8 LED Matrix, 8 satır ve 8 sütun olmak üzere...

Kapat